Dezvoltarea comunicării reprezintă una dintre cele mai provocatoare aspecte ale intervenției comportamentale la copiii cu autism. Alegerea corectă a obiectivelor de predare necesită răspunsuri bine fundamentate la numeroase întrebări complexe.

Mai important decât selectarea obiectivelor este modul în care acestea sunt implementate. Succesul depinde de metoda de lucru utilizată, de capacitatea de a capta și menține interesul copilului în activitățile de învățare și de adaptarea strategiilor la stilul său individual de învățare.

Obiective – Teorie

Cum inițiem stimularea verbală și ce abilități fundamentale sunt necesare pentru a sprijini dezvoltarea imitației verbale?
Ce abordare este mai eficientă în predare: învățarea cererilor sau a etichetărilor?
Cum încurajăm copilul să formuleze cereri?
Este suficient să menținem copilul lângă noi până reproduce verbalizările sau sunt necesare strategii suplimentare?
Care sunt pașii esențiali în dezvoltarea propozițiilor?
Cum selectăm obiectivele potrivite pentru a sprijini evoluția către abilități conversaționale mai complexe?

Acestea sunt doar câteva dintre întrebările la care atât terapeuții, cât și părinții caută răspunsuri. Acest curs online a fost conceput special pentru a oferi soluții practice și bazate pe dovezi la aceste provocări.

Prin acest program, vom explora în detaliu fiecare etapă a dezvoltării limbajului și procesul de selectare a obiectivelor adecvate pentru progresul copilului.

Obiective – Practică

Vom analiza pas cu pas etapele dezvoltării limbajului, oferind demonstrații practice pentru a exemplifica tehnicile de predare eficiente.
Participanții vor avea acces la demonstrații aplicate, protocoale de lucru și instrumente de specialitate, facilitând astfel implementarea eficientă a strategiilor în practică.